Funderingar.


Borde egentligen skrivit för länge sedan, eller tja i alla fall ett par dagar sedan då jag i mina tidigare inlägg reflekterat lite över Barnagan. Häromdagen var det bevisat att barnaga får barn att utvecklas senare mentalt och är mer stressade än andra barn. Och då reflekterar jag lite över den här berättelsen som jag skrev om en man (ett tidigare inlägg) från Iran som fortfarande skakar på huvudet för att de stenar ihjäl kvinnor som blivit våldtagna. Och då tänkeer jag, har barnagan kanske en liten liten koppling till att hemskheter händer? Dom är ju som sagt mindre mentalt utvecklade än människor som inte agats som barn. Det menar jag inte bara att man stenar sina kvinnor utan allmänt bara. Jag tog det som ett exempel eftersom jag reflekterat om det i tidigare inlägg. Men det är värt att tänka på tycker jag.


Linnéa kryper som sagt och det är full rulle hela dagarna. Åtta månader gammal och "kan själv" Allting. Men tålamodet växer ju för varje dag. Men det är nu fingret kommer upp och man säger aja baja !


Idag var det Ullared :) Köpte en del kläder o så. Lite vinterkläder till Linnéa och lite fotoalbum och så :) Jättemysigt bara med älsklingen. Stannade på Cafe Skåne innan vi åkte ner så vi fick något i magen, för tidigt på morgonen då är jag sveeenhungrig. Så en mycket mysig dag som slutade i en jättegod middag hemma hos mamma och pappa som passade Linnéa medan vi var och shoppade.


Emma ringde nu på kvällen också, hon mår jättebra. Dock har hon bränt sig som en gris idag. Och på tal om grisar. Näe det får hon berätta själv.



Älskar Er
Erik & Linnéa
<3




Over n out. Mami.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha, hänger jag med på en viss blogg dagligen ;) Vet bara inte om jag märks. Gör det inte på min egna... hm. härligt att Emma mår bättre och underbart att du har en liten krypande Linnea att kampas med ;)

2009-09-28 @ 11:55:15
URL: http://sabefa.blogg.se/
Postat av: Sara

Aah, sanna!!



Du är för tyst här nu igen :P Jag behöver någonting att läsa då och då ;)

2009-10-01 @ 21:55:49
URL: http://sabefa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0