Unga mammor och uppdrag granskning

Jao, vad ska man säga? Jag var äldst Linnéa yngst. Känner nog att jag känner mig lite mera hemma i den vanliga föräldrargruppen faktiskt. Men, som sagt jag går dit för att Linnéa ska träffa kompisar....Även fast kompisarna var lite större och slog Linnéa i huvudet. Men så är det, barn testar. Och det var nog inte alls meningen ;) HAHA. Sötnosarna....
Linnéa låg i mitten och tittade på alla och så skulle vi hem...Vilket hon inte ville, hon tcykte det var jätteroligt!!! Så för den orsaken så kommer jag att fortsätta! Fick bära henne en bit hem, för att hon inte ville hem..Men det gick bra när hon såg att alla andra barnen åkte vagnen också !!!

Sedan så gick vi hem till mor och far för att käka....Mysa...och glo på tv...UPPDRAG GRANSKNING. Fy fan. Jävla politiker jag blir så fruktansvärt FÖRBANNAD över att man drar ner på resurser hos äldreomsorgen. Det är så jävla SJUKT. Dom har byggt upp vårat land, och format vårat land och vad får dom? En jävligt dålig pension, betala skatt, och vården...Eller ska man som i programmet kalla det för förvaring? För det är det dom gör, FÖRVARAS. USCH. Dom drog in på terapin på ett äldreboende, det enda pensionärerna har att se fram emot, en sångstund med fika EN GÅNG i veckan! Är det för mycket begärt??????? Tydligen. Ne fy fan. Politiker, men det är för att ni själva inte sitter i en rullstol, inte har några anhöriga eller för att inte någon bryr sig om er. Men det är just det, det kommer en dag då ni också blir sjuka, gamla och skruttiga, och då hoppas jag innerligt att ni får smaka på eran egen medicin!

Jag förstår också att det behöver dras ner på resurser, men gör det på något annat, vad som helst...Men inte på dom som byggt upp vårat land till det det är. Nej usch.




Jao, det var nog allt för idag och man bugar och bockar för ännu en dag !


Älskar Er
Erik & Linnéa
<3



Over n out Mami

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0