Stor & Liten.

Erik sa till mig igår att jag är sämst på att uppdatera bloggen när jag kommenterade att en annan person är dålig på det. Så då svarade jag att jag har ett blogginlägg i huvudet faktiskt, men att det måste komma ner på tangenterna också och sedan in i datorn.

Med tanke på rubriken så ska jag förklara mig, kommer ni ihåg leksaksaffären Stor och liten ? I nordstan? Fast det har inte med saken att göra. Linnéa har blivit hopplös på kvällarna hon sover en timme sen är hon pigg som en mört och ska vara vaken tills vi nanar. Och det har blivit som ett litet internt problemo här hemma. Hon skriker tills att hon vet att vi tar upp henne. Och det är skrämmande att en sådan liten kropp ska få bestämma. Så när jag ibland lägger mig med henne för att natta henne och hon skriker, så känner jag mig så fruktansvärt LITEN. Och när det går bra att natta henne så kurar jag ihop mig runt henne och bara känner mig så NÖJD, och ja, faktiskt Stor. hihi. Hoppas att det går bra ikväll. Så jag får känna mig stor !


Vi vaknade idag tio i elva. YES - tio i elva väckte hon oss. Helt fruktansvärt galet. Men det var skönt, och inatt har hon legat och kramats med pappa. Så jag har fått mer än 20 cm att sova på. Riktigt skönt. Och jag har inte hunnit nämna att jag har haft så fruktansvärt ont i ryggen denna helgen, men jag tror att natten som var gjorde lite bättre. *Hoppas hon vill kramas med pappa inatt igen*


Läste på www.1177.se att de ska börja vaccinera småttingar imorgon. Mellan 8:30-17:00 på våran barnavårdcentral. Kanske får ta lillan dit och vaccinera henne. Mot dom jävla svinen. Jag har tvekat och tvekat men jag VET att jag kommer att ångra mig så grovt om hon får den. Men jag hatar att ge henne sprutor. Få la ge henne en klubba så fort vi kommit ut. En klubba. Hm. Eller en majskrok. Jag vet ju själv hur ont man har efteråt. Undra om hon kan krypa? Iiiih vill inte, men tror jag måste. Jag vet att jag måste.


Sen tycker jag det är fruktansvärt löjligt att dessa blonda nej, platina blonda bloggerskor som blivit kända för att de inte tycker om människor där låren går ihop. Puckon. Rent ut sagt puckon. Och varför bryr jag mig? Jo för att jag råkat klicka mig in på en av tjejernas blogg. Damn. Vilka bra förebilder, för små eller små och små men för tonåringar i de yngre tonåren . Skitbra.



Älskar Er
Erik & Linnéa
<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0