Blomman.

Linnéa äter allt för tillfället, allt som går att hitta åker in i munnen. Här hemma har man ju ganska så bra koll på vad som inte ska vara på golvet, men kommer man hem till mamma & pappa så ränner ju Gandalf omkring med massor av bööös. Men visst, Linnéa kan hon också. Som igår, eller i förrgår var det faktiskt. Pratar jag med mammasen i telefon och då börjar Nea kvälja och hosta och jag blev livrädd o sa till mamma att hon satt något i halsen. Men hon fick ner det. Då tittar jag i hennes hand och där sitter hon med ett blomblad. Så jag sa till mamma att hon förmodligen åt blomma, så säger hon : Hoppas det inte var en giftig blomma. Hmm tänker jag och samtalet avslutas. Emma kommer med den brighta idén att ringa sjukvårdsupplysningen.

Och vad tycker du att jag ska säga Emma?
-"Min dotter har ätit blomma."
-"Vad är det för blomma?"
-"En grön."

Nej jag ringde aldrig. Det växer väl en fin blomma i tarmen eller något. 


Linnéa har sagt mamma tre gånger. Men det har endast varit när jag inte lyssnat på henne. Det tycker jag är fräckt!  

Igår var en myshalvdag med Cicci. Jättemysigt. Och imorgon bär det av på utflykt. Fast i för sig bara på em. Men vad gör man inte ! 



Somnar nog snart. Godnatt.


Älskar Er
Erik & Linnéa
<3






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0