Julen.

Julen börjar närma sig, tycker jag, med stormande skrämmande steg. För mig är julen överskattad. Eller kanske inte själva julen, men det här med alla julklappar. Det är vansinnigt. För mig så är det barnen som ska ha julklappar, inte de vuxna, eller jo en liten grejj för sakens skull då. Men det viktigaste är barnen som tror på tomten, som verkligen uppskattar julen. Det jag uppskattar med julen är maten, sällskapet och att se barnen så himla glada och förväntasfulla. Är det NÅGON som håller med mig? Eller är jag helt ensam om detta?!

Jag har tittat på julgardiner och lite pyntsaker som jag skall beställa, LÄNGTA! Det är konstigt, när man får barn även fast Linnéa inte kommer att komma ihåg denna julen så vill man göra det fint, med gran, gardiner, pynt, mysiga lampor osv osv. Det är ganska skumt ändå, även fast jag nu får en anledning till att göra det riktigt mysigt här hemma inför julen :) Så ja jag längtar till mysigheten. Inte några klappar, för det är för barnen. PUNKT.


Fick mitt scrapbooking paket idag också, ska göra egna julkort och lite annat :) Roligt !


Jag och Erik har verkligen diggat Icas erbjudande 2 liter fanta,cola sprite för 5 kr. Vi har ungefär varit där varje dag. Så ett tag hade vi 24 liter dricka. Vet dock inte hur mycket som är kvar men det räcker ett tag till i alla fall :)


Linnéa är nio månader, nio hela månader. Känns som om det var igår jag fick henne. Snart börjarjobbet igen. Skönt att människorna där kan säga annat än DADA iaf :P Så lite skönt ska det allt bli att komma tillbaka :)

Min Nea går med gåvagnen, sitt babygym och ett vällingpaket. Men hon går i alla fall.. Favoriten är nog babygymmet. Det ser så fruktansvärt roligt ut !



Älskar Er
Erik & Linnéa
<3



Kommentarer
Postat av: Denise

När kommer du tillbaaaks till jobbet? :D

kram

2009-10-26 @ 12:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0