Sexköpslagen skrotas?





Bör sexköpslagen skrotas? Fredrik Federley (C) Tycker i alla fall det. Han säger att det är en affärsuppgörelse mellan två vuxna människor. /Aftonbladet

Jag har i tidigare inlägg nämnt att jag läst 14 år och såld. Man är inte vuxen när man är 14 år och man är inte ens byxmyndig. Undra hur han skulle förklara det. Flickan i boken blev våldtagen och efter detta så brydde hon sig i stort sett inte alls om hur hennes kropp utnyttjades, utan hon fick ett slags rus av att sälja sig själv (även fast hon sällan behöll pengarna) Tänk om de här äckliga desperata gubbarna som köper sex kunde följt lagen, om alla gjort det, då hade inte hon blivit utnyttjad. Tänk alla flickor som kommer hit ihop med en hallick med hopp om ett gott liv, som blir prostituerade mot sin vilja. Tänk om denna lagen inte funnits? Då tror jag inte vissa av tjejerna hade levt för att det hade svärmat över gubbar som tar sig friheten. Men jag tror att det är en del som håller sig hemma nu p.g.a denna lagen.

Sverige har dessutom lägst antal traffickingoffer i Europa. Danmark, Norge, England och Rumänien har visat stort intresse av den svenska modellen på sexköpslagen. / Aftonbladet

Det kan inte vara så att denna sexköpslag har haft någon inverkan på att Sverige faktiskt har lägst antal traffickingoffer? Jag kan tänka att hallickarna tar inte hit lika många tjejer från Rysslang/Rumänien/Ukraina längre, FÖR att det finns inte lika mycket pengar att hämta, eftersom männen stannar hemma på grund av sexköpslagen. De tar sina tjejer till andra länder där sådana lagar inte finns och där finns det då mer pengar att hämta. Jag blev faktiskt förvånad när man uttrycker något sånt, och sedan när man ser statistiken på Aftonbladet där det visar att 62,9% tycker att den bör skrotas. HUR TÄNKER MAN ? Undrar jag starkt. Det handlar dessutom inte bara om kvinnor/tjejer som råkar ut för detta utan det gäller män/pojkar också, MEN det skrivs inte lika mycket om det.






Oj, detta blev ett långt inlägg. Men jag kände att det var värt att ta upp. Idag blir det middag hos Neas farmor. Vilket ska bli mysigt. Just nu ligger busarna och sover, efter att jag fått min sovmorgon. Jag får väl ta och göra mig en äggsmörgås kanske. Är lite småhungrig.




Älskar Er
Erik & Linnéa
<3



Over n out. Mami


Kommentarer
Postat av: emma

hoppas du har en bra måndag? / fröken bitterfitta

2009-10-12 @ 12:18:48
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag håller verkligen med dig. Det är sjukt att ens överväga tanken att slopa den lagen, lagar ska ju spegla samhällets moral och vad är det för moral om den lagen slopas..?

Hoppas att du blir piggare snart.

Hösthälsningar /Emilia

2009-10-15 @ 09:00:24
URL: http://aaltos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0