Bok.

Jag har precis läst ut "14 år till salu" av Caroline Engvall. Den var jättebra tycker jag, som annars har väldigt svårt för att läsa böcker. Det måste vara verklighetsbaserade. Ibland kändes det som om det blev lite för mycket. Men sån är verkligheten för vissa. Och det är hemskt att tänka att många lever så, BARN utan att föräldrarna vet om något. Föräldrarna måste känna sig fruktansvärt hjälplösa i en sån här situation. Samtidigt som jag läst denna boken har det debatterats på Aftonbladet om just prostitution. Frivillig sådan. Men jag tror inte alltid att det är frivilligt. Jag tror att det så småningom faktiskt blir en sjukdom. Ett måste. Man skadar ju sig själv. Som en tjej sagt i en artikel på aftonbladet "Kan man inte stänga av så kan man inte jobba med detta" Eller något liknande. Men stänga av? Det måste ju vara fullt med massor av ångest också.


Idag ska jag åka och handla lite. Linnéa är ju åtta månader och behöver ny välling. Inatt vaknade hon halv fyra och ville leka. Jag ville inte leka så hon fick välling och somnade om kl fem så jag är lite seg. Sedan har jag jätteont i ryggen också. Känns som om jag har haft feber inatt men det tror jag inte.



Älskar Er
Erik & Linnéa
<3


Over n out. Mami

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Hej Sanna jag har massa br sanna böcker hemma om du skulle vilja låna. Kram kram. Eva-Lena.

2009-09-17 @ 13:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0