En historia.

Mamma sov här igår vilket hon kommer att göra idag också för att jag är en lite rädd mes. Men så är det mina vänner, jag är som sagt rädd för mörkret och kommer inte sticka under stolen med det hörreni !Men i vilket fall så berättade hon en historia om en iransk man som berättade om hur han växte upp i iran och hur kvinnor stenas till döds varje år. Han frågade sig själv, hur kan män stå runt omkring och stena ihjäl en kvinna för att hon har blivit våldtagen? Och jag frågar mig, hur fan tänker man då?  Män våldtar en kvinna, kvinna får dö. Det går inte ihop i mitt lilla huvud. Gör det de på er? Tänkte väl det. Jag blir så idiotiskt ARG och galen på de där galenskapen. Men samtidigt så sa jag till min mor att vi lever inte i samma värld, våran värld är mera utvecklad. Vissa länder ligger efter i utveckligen och det är just fattiga länder. Men utvecklingen av människan är väl på samma nivå? Ihhh...


Köpt nya skor idag, ringde Erik och berättade detta men det var inte populärt för han låg o sov får väl se om han vågar höra av sig för jag blev arger.


Sedan beudrar jag ALLA Ensamstående mammor. Hur tusan orkar ni ? Jag vet att man måste orka, men jag hade nog aldrig klarat det. Så jag är sjukt stolt över alla er. Har varit ensamstående på låtsas i en vecka och jag är HELT utslagen, jag går i en dimma. Jag orkar inte, men jag måste. En eloge till er !



Linnéa sover. Skönt. Borde städa men neh det skiter jag i nu. Orkar faktiskt inte.




Älskar Er
Erik & Linnéa
<3




Over n out. Mami

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0